اهورا جاناهورا جان، تا این لحظه: 9 سال و 5 ماه و 2 روز سن داره

اهوراي بي همتاي ما

مِستر دیس ایز

1394/8/5 9:19
نویسنده : مامان فريبا
3,109 بازدید
اشتراک گذاری

این روزا آوای جانبخشی که مدام ازت میشنویم اینه : ای چیَه؟ (چیست این؟)

نمیدونم دقیقاً اولین بار کی اینو ازت شنیدیم و من به عنوان اینکه از چیستی چیزی سؤال میکنی برات گفتم چیه و حالا هر چیزی که میبینی یا با سوی نگاه یا با اشاره ی دست و انگشت میپرسی که چیه و ما با تمام وجود برات اسمش رو میگیم و تو میپذیری. نیروانا  اینقدر ذوق میکنه با این کار تو که اسمت رو گذاشته "Mr. This is" که البته من بهش میگم بهتره بگیم "Mr What is this" و با هم سر این عنوانی که برات انتخاب کردیم کلی شادیم.

تلاشت برای برقراری ارتباط کلامی با ماها شگفت انگیزه و به تمامی انسان رو غرق در عظمت پروردگار میکنه. تمرین کردن آواهای مختلف و درآوردن صداهایی مشابه آنچه که از ما میشنوی و سعی در تکرار هر چه شبیه تر کلمات با شنیده هات. وای خدای من! شبا که هر چی شیر میخوری و خوابت نمیبره شروع میکنی به تمرین سخن گفتن و با خودت دست زدن و من هی افسوس میخورم که ای وای باز موبایلم یادم رفت بیارم کنارم ضبط کنم.

تا به امروز این کلمات رو حداقل یه بار ادا کردی طوطیَکم: 

بابا - ماما - آب - چایی - دست - پا - چشم ( بقیه ش رو یادم اومد اضافه میکنم)

و از دلمشغولیای شیرین این روزات گوش دادن به کتابخونی منه برات و تماشای سی های بیبی انیشتین زبان اصلی  و البته بیش از همه یکی از اونا که در مورد مزرعه و مکانهای مورد علاقه ی بچه هاست، همچنان جستجوگری و جستجوگری به هر شکل حتی با بالا رفتن از دیوار راست.

شیرینم، هر روز بیشتر با تو به کودکانه های غبار زمان گرفته م نزدیکتر میشم. 

همیشه باش و تندرست و شاد منبع الهام و انرژی من در این روزهای مانده تا چهل سالگی!

پسندها (4)

نظرات (5)

مامان الهه
5 آبان 94 14:30
چه mester this is نازی هم داریم.....خدا مواظب تو و خواهری و مامان نازت باشه همیشه که منبع انرژی مایید
مامان فريبا
پاسخ
عاشقتونیم خاله الهه و یسنای گل
مامان مهدیه
10 آبان 94 14:19
اي جونممممم عزيزم ، خدا نگهدار مستر ديس ايز باشه الهي كلي دلتنگ تون بودم
مامان امیرعلی
11 آبان 94 8:37
زنده باشن کوچولوهای خوشکلت...این mr this is خیلی خوردنی شده ها ،یعنی اون لپا جون میدن برا گاز گرفتن فریبا جون سی دی بی بی انیشتن انواع مختلفی داره شماکدومشو داری و از کجا گرفتی؟ امیرعلی 4 سالشه برا این سن مناسبه یا نه؟...اگه لطف کنی دقیق بهم بگی برم بگیرم ممنون میشم ...منم کرمانیم
مامان فريبا
11 آبان 94 13:39
مرسی مهدیه جونم, قربون محبتت. هزار تا بوس واسه تو و مهبدگلم. مامان امیرعلی عزیزم, از لطف و محبت شمام خیلی خیلی سپاسگزارم و خوشوقتم از آشناییتون همشهری جانم. راستش این بیبی انیشتین سری کامل زبان اصلی رو وقتی دخترم نیروانا نوزاد بود خریدم. اینترنتی و الان دقیق یادم نیست از چه سایتی. نیروانا دخترم زیاد مشتاق نبود واسه تماشا, اهورام از بین تعداد زیادی سی دی که هر کدوم به موضوعی خاص میپردازه, مثلا رنگها, شکل ها, اعداد, ... فعلا همین یکی رو خیلی علاقه نشون میده. جذابه حتی واسه ی خود من و خداییش به انتخاب اهورام آفرین میگم چون بقیه شون واسه منم خسته کننده ست. در واقع سری ای که خریدم انگار هر دو تا سی دی اصلی رو روی یک دی وی دی کپی کرده و همینطور که توی متن نوشتم یکیش با موضوع Baby Mac Donald و دیگری Baby's favorite places هستش و هر دو برای ۱۲ ماهگی به بعد عنوان شده. چیزی که من شنیدم این مجموعه برای تا سن دو سالگی هست و نمیدونم امیرعلی عزیزم دوست داشته باشه یا نه. دختر شش ساله ی منم ممکنه بشینه نگاه کنه ولی چند دقیقه و برای تفریح فقط. یه سایت بهتون معرفی میکنم که مجموعه های صوتی تصویری آموزشی سرگرمی داره و مخصوصا زبان اصلی اگه بخواهین Piccotoys.com به امید دوستیهای بیشتر
مامان علی و حسین
25 آذر 94 10:09
هزار ماشاالله حرف میزنه؟ حسین ما که فقط دایی میگه(مخفف داداش علی) بعد کلا همه رو میگه دایی مامان و بابا و دد هم میگه